High Performance
Team Coaching
Timski koučing je razvojna metoda koja pomaže timovima da se usklade oko zajedničke svrhe, uspostave inspirativnu viziju i stvore zdrave timske odnose sa jasno definisanim ulogama. Njime se omogućava razumevanje i uvažavanje jedinstvenih snaga različitih članova, tako da oni budu odgovorni za ponašanje kao i za rezultate i da donose konstruktivne odluke u skladu s timskim i organizacionim ciljevima.
Timski koučing pomaže u stvaranju klime podrške u kojoj ideje mogu da se množe i da se oblikuju. Kada se ljudi osećaju dovoljno bezbedno da daju sugestije ili osporavaju pretpostavke, donosimo bolje, konstruktivnije odluke. Ljudi ne samo da uče da se bave pitanjima koja već postoje, već razvijaju veštine da se bave novim pitanjima koja će se neizbežno pojaviti. Zajedno.

Primeri kada bi tim imao koristi od timskog koučinga


„Tim je mali broj ljudi sa komplementarnim veštinama, koji su posvećeni zajedničkoj svrsi, ciljevima učinka i pristupu, za koje se smatraju međusobno odgovornim”
Jon Katzenbach
U čemu timski koučing pomaže?
Timski koučing pomaže u održavanju tima na pravom putu da postigne svoje ciljeve. Ovo može uključivati bilo koju od sledećih tačaka:
Prednosti timskog koučinga
Timski koučing omogućava rad sa timovima i podršku u efikasnom dijalogu, kao i u akcijama za ostvarivanje ciljeva i postizanje rezultata. Ovaj metod pomaže u suočavanju sa strahom od promena, olakšava razumevanje sopstvenih i drugih ponašanja i potreba. Stvara uslove za razmišljanje, introspekciju pojedinca i celog tima. Učesnici grade efikasnije odnose, što donosi sinergijski efekat u timu i u organizaciji. Timski koučing se realizuje u kontekstu strategije, potreba kompanije, procesa promene. Ciljevi tima moraju biti dosledni i povezani i neophodno je da podržavaju jedni druge. Precizna definicija ciljeva u kontekstu poslovnih ciljeva je najvažnija stvar za istraživanje.
Učesnici timskog koučinga otkrivaju sopstveni potencijal i stvaraju tim za učenje kao i za razumevanje zajedničkih ciljeva a to su:
- razmena znanja i iskustva
- svest o mišljenju drugih ljudi
- poverenje i vera u dobru volju i sposobnost drugih ljudi
- entuzijazam

- zajedničko razumevanje prioriteta
- otvoren razgovor
- svest o slabim i jakim tačkama
- vrednovanje razlika
Ovakva ponašanja podržavaju promenu implementacije i organizacione inovacije.